3 - naakt - strand - volle maan


Heb ik jullie nieuwsgierigheid gewekt? Allicht wel he, de titel zegt veel.

Gister, heel impulsief vraag ik iemand of ie zin heeft in een strandwandeling. Intussen is het na tienen 's avonds. En ja, helemaal niet verwacht, krijg ik een ja.

Ik had al half en half een afspraakje mislopen. Via mail conversatie was er ge-opperd voor gister avond. Maar: "Vanwege het verkeer, is vandaag inmiddels een beetje utopisch geworden." kreeg ik in mijn box. "Stel dat je toch mogelijkheid ziet vandaag, geef me gerust een seintje. Mijn 'agenda' is leeg." reageer ik.
Ik had geen antwoord meer verwacht, en sluit de pc af.
Enkele uren later, ga ik nieuwsgierigen op fet en fb.
"Op komst." lees ik de boodschap.
Ik val bijna van mijn stoel. O nee, die is op weg naar de kust? Euhm, nee, die is al op terugweg naar huis als ik de mail lees. Ik sla me voor mijn kop. Hoe stom kan ik zijn niet naar de mails te kijken. 
Hij boos. Ik vol schuldgevoel. 

Dus ja, ik chat via skype met anderen. En vraag impulsief om nog een strandwandeling te doen.

Het is donker. Er is volle maan. J haalt me op, en we rijden naar strand. Ik weet een plekje waar parkeergelegenheid is, op ms maar 10 minuten rijden van mij thuis. Over de duinen gaan we naar het strand. 
Zalig, koele wind. Geen mens op het strand. Enkel hij en ik.
Ik heb een schouderloos kleedje aan, en hij trekt het bovenstuk naar beneden.
"Ik wil helemaal naakt in zee." flitst het door mijn hoofd. Hij lijkt mijn gedachten te lezen. Dichter bij de waterlijn, gooi ik mijn slippers, die ik al had afgedaan, op het zand, trek ik mijn kleedje uit, en mijn slip. 
Wat een vrijheid ervaar ik. De zeebries streelt over mijn lichaam. Ik ga richting water. Hm, valt wel mee van temperatuur, ik had het kouder verwacht. "Maak je maar kletsnat." commandeert hij die aan de waterlijn is blijven staan. Br, koud.
Op een drafje kom ik terug uit het water. Hij wrijft mij warm. In amper 5 minuten ben ik helemaal opgedroogd. 
We keren terug naar de auto, hij zet me netjes af aan de deur, en zeggen elkaar gedag.
Wat ik voel? Niets speciaal. Gister was een uurtje genot voor mij. Gister was een nieuwe ervaring die absoluut voor herhaling vatbaar is. Gister, doet mij vandaag denken, om toch maar es het naaktstrand in Bredene te bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten