14 - het lot beslist


We hebben uitgebreid gemaild H en ik .Vrijdag staat/stond vast. Stond, omdat mijn ex, momenteel werkloos, een vervangingscontract aangeboden heeft gekregen. Met als gevolg, dat ik de jongste van school ga afhalen, en ze bij mij is tot ong 17u.
De woensdag had ex mij al bericht om mij op de hoogte te houden. De kindjes verblijven nu iets meer bij hem, omdat de herfst het mij wat moeilijker maakt. Zelf maak ik gretig gebruik van de gelegenheid om vormingen bij te wonen en 's avonds lessen te volgen. Uiteraard met in het achterhoofd, dat de kids er zijn, en ik hen opvang. Zoals nu dus, enkele momenten, gedurende het vervangingscontract.
Ik bericht H er over, dat vrijdag mogelijk niet doorgaat. "Fingers crossed, ik hoop er wel op." reageert hij. Tja, ok, maar ik heb het zelf niet in de hand... Hij is teleurgesteld als ik hem bericht dat vrijdag niet lukt. Of donderdag niet lukt? Of ik vrijdag echt niets kan regelen? Ik voel me zelf wat tegendraads. Verdorie, ik kan niet, ik doe er niet om. Leg je er gewoon bij neer, denk ik.
Hier en daar drupte al wat twijfel bij mij binnen. Dit wordt er niet minder om.
Hij had echt op mij gerekend, en kan het geregeld krijgen dat donderdag middag wel nog kan. "Op mij gerekend?" schiet het door me... Hij is ontgoocheld.
Donderdag middag kan ik absoluut niet, de gezinszorg komt.
Vrijdag middag kan ik al helemaal niet, ik moet de jongste van school halen.
Kids gaan voor.
Structuur valt me soms moeilijk, de weinige 'vaste' plannen/afspraken die ik heb, moet ik me echt aan houden. H is (nog) niet belangrijk genoeg om daar verandering in te brengen.
We zoeken samen naar een nieuwe datum. Hij kan door omstandigheden enkel overdag. Ik kan pas weer 6 november overdag.Tenzij ergens een avond, stel ik voor.
Morgen avond?
Ik kan vanaf 17.30u... Hij pas vanaf 21.30. Damned, nee, dat is me te laat. Dan is het maar een kot in de nacht als ik in mijn bed lig. En ook deze valkuilen wil ik vermijden. Ik moet en zal aan mijn structuur werken. Er staan te veel belangrijke dingen op het spel.
Hij probeert toch, "Je moet er wel wat voor over hebben he :). Daarna zal je slapen als een roosje . Ik verlang er wel echt naar . Heb je morgenavond lekker de tijd om te eten , te douchen , je kut op orde stellen en je speeltjes kkaar te leggen."  Ik reageer hem mijn te ontwijken valkuilen. Waarom voel ik toch die twijfel? En opnieuw vraagt hij: "Tja, in principe is het kennismaken-de vraag - testsessie . tot 23.30? je bent dan toch soms nog online :)" Kort reageer ik: "Nee, sorry."
We zoeken verder, en komen op volgende woensdag. "Dan moet je deze week je kut nog niet scheren . om irritatie te vermijden scheer je jezelf woensdagmiddag  moet er dan wel enkele dagen langer afblijven :). hopelijk is het poesje tegen woensdag dan genezen en gereed voor stevig gebruik ?"
Genezen: ik heb een poliepueus iets laten weghalen, en heb wat last van verlies.
"Wees aub voorzichtig met je verwachtingen... Ik wil niet gaan teleurstellen. Zelf hoop ik iets meer dan 'stevig gebruik' te mogen verwachten." merk ik me enigszins terug krabbelen.
Wil ik te rap afspreken? Ik had nochtans een behoorlijk goede eerste indruk...
Deze post heb ik eerst gemaild naar H vooraleer ik publiceerde.

1 opmerking:

  1. Lieve Doerga,
    Ik wens je veel succes met jouw nieuwe stappen. Het doet me deugd te lezen dat je consequent bent in zaken waar je het vroeger moeilijk mee had, respect!
    Doe vooral waar jij je goed bij voelt, je verdient het!
    m

    BeantwoordenVerwijderen