11 - laaiende verzuchting


De post "zucht" heb ik op fetlife gepubliceerd. Ik zocht en hoopte op een antwoord. Een oplossing. Ik kreeg er enkele reacties. Een greep er uit,

fetlife reactie: "herkenbaar"
fetlife reactie: "Ik wens je wijsheid..."
fetlife reactie: "Je hebt het steeds over je eigen noden. Soms moet je een ander spontaan ook iets geven en dan ontvang je vanzelf terug. Mensen zijn in het algemeen bezig met hun eigen noden, maar geef spontaan en je ontvangt ook terug, dat is de truc denk ik. Ga na wat die ander graag wilt, soms kun je dat aanvoelen of uit onbewust gedrag halen, maar verras de ander. Mensen zijn niet in staat om constant te geven, dat put uit."
Een bruikbaar antwoord waar ik iets mee kan.
fetlife reactie: "Misschien eens een lijst maken van wat "wel" en wat "niet" goed gaat, je vragen op papier zetten. Maak een goede en duidelijke brief (of mail) daarvan en dan het belangrijkste......verwacht niet gelijk een antwoord van hem, je zou wel een datum kunnen voorstellen waarop jij antwoord op je brief (of mail) krijgt. Daarna zouden jullie verder kunnen praten over de problemen die er blijkbaar aan jouw kant zijn."
fetlife reactie: "Asjeblieft, grow up en communiceer dit soort zaken privé. Houd persoonlijke gesprekken met je partner persoonlijk en laat mij als buitenstaander niet 'mee genieten' van relatiestrubbelingen. Je hebt een paar maanden een relatie en naar mate een relatie fundament krijgt en dan zijn dit soort vragen heel normaal. Het wordt dieper en worden er andere gevoelens aangeraakt. Maar bespreek ze waar ze horen, bij je partner. Omdat hij de enige is die het kan beantwoorden als jij het aan hem verteld wat je voelt en je behoeften liggen. Met het antwoord kun jij dan een keuze maken of dit bij je past, of dit de man is die je gelukkig kan maken. Succes!" Net om die reden, heb ik vragen...
fetlife reactie: "Ik kan me heel goed voorstellen dat je soms als mens even je hart wilt luchten en graag wat input willen. Ik herinner me in ieder geval nog heel goed dat ik toen ik beginnend sub was (en nu soms ook nog wel) graag van gedachten wilde wisselen. Onderdanig zijn en ondertussen ook je eigen behoeftes/gevoelens/grenzen in de gaten houden is niet voor iedereen een gemakkelijke combinatie. Feedback krijgen en vragen is dan soms heel prettig."
fetlife reactie: "Je spiegelen aan anderen is niet erg. Volgens mij is dat juist goed. Ik ben ook van mening dat het altijd goed is om een achterban te hebben. Waar je de plank hebt misgeslagen, is een dergelijk topic te openen zonder overleg met je partner. Ik kan me zijn reactie enigszins voorstellen. Zoals je het topic hebt gepost, had je dit eerst met hem moeten overleggen alvorens te posten."

Tot zover de open reacties op mijn post.

Er is ook prive gereageerd. Een greepje...
pv reactie: "Weet hij dat je meer dominantie vraagt ? En daarmee bedoel ik vooral : begrijpt hij waar je het over hebt ? Voor veel D's is dominantie "een bevel geven om een of andere positie aan te nemen voor iets wat hij gaat doen", terwijl domineren vooral tussen de oren van je sub veroorzaakt wordt : houding, overdonderen, laten voelen wie de baas is, respect afdwingen ...."

pv reactie: "Aan de ene kant is het goed dat je even twijfelt. Aan de andere kant is het niet goed als dat te lang duurt of als je verdwaalt erin."
pv reactie: "De vraag is: in hoeverre is er bij de controle sprake van overdreven micromanagement of is het meer: controle over dingen die jij niet wilt? En dan: houdt dat controle in: voorbij harde grenzen? If so dan moet je dat bespreken met je Dom of hem verlaten als hij systematisch je harde grenzen overschrijdt (een keer per ongeluk of bewust op 1 thema komt wel vaker voor als er veel vertrouwen is).
Of is het gewoon irritant: Dan heb je pech want tja: geen harde grens overschreden, dan is het vette pech voor den sub, grinnn. Hetzelfde geldt voor dingen doen op zijn manier. Dat is nu eenmaal hoe het gaat bij dominanten: zij bepalen hoe dingen gedaan worden. Jij mag dat ter discussie stellen of bevragen of dat niet leuk vinden, maar aan het eind beslist hij en heb jij dat te accepteren, hoe vervelend, lastig of irritant, beschamend, vernederend, pijnlijk of whatever je het ook vindt. Juist daarin, in dat diepe accepteren ligt de trots van je submissiveness, daarin ligt het DIENEN als slavin.
Evenzo: Dat jij dingen op jouw manier doet is mooi, maar binnen je harde grenzen is het redelijk dat een dom verwacht dat een slaaf of slavin zijn/haar gloeiende best doet om het zo te (leren) doen als de dominant dat wil. Ongeacht of dat leuk of niet leuk is. Het doet er niet toe. Echt geluk ligt erin geborgen dat je leert dienen en daar ontzettend van te leren genieten. Gedrag kun je veranderen. En dat je je persoon niet gemakkelijk of zelfs niet kunt veranderen (ankerpunten) is geen vrijbrief om je gedrag niet zo aan te passen dat jij de dingen doet zoals hij ze wil (mits binnen je harde grenzen).
Iets anders is of jij er vervult van raakt of hongerig blijft. Een goede dominant zal zorgen dat het er allebei is. Je bent hongerig naar meer, naar hem/haar te dienen met alles wat je in je hebt en van tijd tot tijd raak je helemaal verzadigd. Subspace is daar een onderdeel van. Het kan zijn dat er ervaringen zijn die je helemaal één maken met hem of je helemaal op je "plekje" brengen. Het mooiste is als jullie samen één geheel vormen op momenten (tijdens een Spel of sex) en dat de energie rondstroomt."
pv reactie: " jullie moeten samen leren en bouwen. Niet jij alleen doerga. Ga in discussie met je Dom en maak dit een zaak van jullie beiden. Het ligt niet aan jou maar het is iets van jullie beiden, waar hij waarschijnlijk aanzienlijk kan bijdragen aan hoe jij je gedrag verandert; ook door zijn eigen gedrag aan te passen. Ook Doms hebben roestige ankerpunten, maar in tegenstelling tot hun titel hoeven ze niet dom te zijn en kunnen zich aanpassen om zo de beste manier te vinden om een sub te trainen. Samen met die sub en niet Dom-weg wat duwen."
pv reactie: "en je mag bouwen en jij mag leren..... niets moet... Je doet dit omdat dit een diepe stroom in jou is, die geleefd wil worden. Niet omdat je dominant dat afdwingt."

Net die pv berichten/reacties, hebben mij de ogen weer ge-opend, hebben mij het antwoord op mijn vragen gegeven. Thx aan de 2 personen, voor hun diepere antwoorden.

eigen bedenking: "ik heb nood aan intensiteit, duidelijke grenzen, en algemene duidelijkheid, structuur, regelmaat, meer dan enkel spanking, . Mijn wensen, weet ik dat niet allemaal vervulbaar zijn. Daar zaag of klaag ik niet over. Hij weet mijn grenzen, maar daar laat ik hem vrij in wat hij er mee doet.
Basale needs (die ik hem ook al heb aangegeven), mijn mind en psyche zijn niet gevoed"
Ken jezelf, het begin van alle wijsheid, wordt wel es gezegd. Maar kennen alleen is niet voldoende. Je moet die ook uiten, kenbaar maken, en er iets mee doen, er mee aan de slag gaan.
"Elkaar leren kennen en groeien... samen...geduld hebben, leren,"

In alle geval, na publicatie heb ik een laaiende Meester over de vloer gehad. Ik heb het gevoeld, Zijn kwaadheid kwam bij mij binnen als messteken. Ik had het niet openbaar mogen gooien. Ik had Hem niet mogen aanvallen. Alhoewel dat ik dit iets anders zie dan Hem.
Zowel hier als pv heb ik mooie en goede raad mogen ontvangen. Iets dat ik met beide handen aangrijp en er wat mee doe. Ook Meester lijkt er iets mee te doen.
Na O/onze discussie, Zijn kwaadheid, mijn tranen, gaan W/we er opnieuw volop tegen aan. Opgeven staat noch in Zijn noch in mijn woordenboek.
Meester, ik wil je helemaal niet negatief afschilderen. En ja, ik had het over mijn noden, en vergat idd in Uw richting te kijken.
Thx voor gister, om mij helemaal op mijn plaats te zetten, zowel mentaal als lichamelijk.

Ik heb op een verkeerde manier aan de alarmbel getrokken. Maar het lijkt te hebben geholpen. Voor Hem en voor mij.
W/wij beiden houden er wel van om bewonderd te worden om O/ons spel.
Of Hij begrijpt waar ik het over heb? Geen idee, om eerlijk te zijn. Maar, na gister,
Hij heeft mij keihard laten voelen wie de baas is. Hij is heel diep in mij binnengedrongen, heeft tranen veroorzaakt tot snikkens toe.
Ik kan alleen maar concluderen, dat Hij deze conversatie gelezen heeft en er net als ik, iets mee doe.

Tja, ik had het moeten anders aanpakken. Maar ik heb geen spijt. Het is nooit mijn bedoeling geweest Meester te kleineren. Ik zat met vragen, en zocht antwoorden. Of Meester hier op kon antwoorden? Ms wel. Of Hij het antwoord had dat ik zocht? Ws niet. Ik wou reactie van collega-subs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten