22 - luie maandag


Maandag is mijn luie dag. Elk weekend heb ik de kindjes van zaterdag middag of avond tot zondag avond, en actief als ze zijn, schrokken ze energie. Eens ze in bed liggen is er tijd met R, voor elkaar. Tijd die we toch alert moeten zijn om de meisjes. Om dan zondag ochtend om kwart voor zes wakker gemaakt te worden, omdat er eentje opstaat.
De weekends zijn dus behoorlijk actief. We hoeven daarom niet buiten te gaan of een sportieve activiteit te gaan doen.
Neem nu afgelopen zondag, gisteren. Het was een volmaakt plaatje. De jongste was aan haar strass-steen-projectje bezig. De oudste was met de barbie's aan het spelen. R had mijn pc onder handen, en ik zat in de zetel te kruissteken. Ideaal toch? Gezellig samen in een ruimte, elk met zijn eigen ding bezig, en toch verbonden met elkaar. Natuurlijk vraagt elk zijn aandacht, die ik graag geef. Maar zo mag elk weekend zijn voor mij.

De meisjes zijn iets vroeger naar papa gegaan zondag avond. Eens R en ik mijn huisje voor ons alleen hadden, was de resterende tijd exclusief voor ons. Waar ik al enkele weken naar verlangde, kreeg ik ditmaal. Een heerlijke spanking. Alhoewel, heerlijk, er ontsnapten enkele auws. En er verschenen enkele bleu'tjes.

Ik moet toegeven, R is wel creatief. Caning met een kattenspeeltuig... Pijpen tijdens een wurging... Dat laatste, omdat hij mij voelt reageren. Hij voelt hoe ver ik ben, hoe ver hij wel of niet mag gaan.

Hij weet reeds enkele triggers, waar hij graag op inspeelt. Ik trouwens ook bij hem. We blijven elkaar ontdekken, vooral hij leert dingen bij, waar ik van geniet. Waar hij dan op zijn beurt weer van geniet. En we blijven praten. Hij over dingen die hij doet, en wat, en waarom. Ik over hoe ik voel vooral.
Ratio versus emo. Twee uitersten, die op een of andere manier toch ineen lijken te klikken. We spelen op elkaar in.
Er zijn overigens wel enkele onderwerpen waar we lijnrecht tegenover elkaar staan. Onderwerpen waarin we elkaar elk zijn waarde in laten.
Gelukkig zijn er ook heel veel golven die we samen delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten