20 - O/onze relatie


Meester en sub relatie.
Het werd en is soms nog een moeilijk aanpassen. Als vrouw heb ik al gauw door hoe ik een man om mijn vingertje kan winden. Als vrouw weet ik maar al te goed hoe een man bij me te houden. Als vrouw tracht ik dit nog steeds te doen...
Maar bij Meester is dit anders.
O, ik weet perfect hoe ik iets van Hem gedaan kan krijgen, echter, Hij geeft er niet aan toe. Ik weet maar al te goed hoe ik Hem bij mij kan houden. Maar ook hier houdt Hij de controle in handen. Natuurlijk ga ik dit bij Hem trachten te doen... Met alle gevolgen vandien.
Hij heeft Zijn plaats gaandeweg opgeëist en verkregen. Ik ben mijn plaatsje gaan krijgen en gaan accepteren. Af en toe tracht ik nog de bovenhand te krijgen. Dan ga ik weer testen. Zien hoe ver ik kan gaan. Maar Hij houdt de touwtjes stevig vast. Hij viert ze geen beetje. Ik voel onmiddellijk hoe Hij mij in Zijn greep neemt, heeft en houdt. Ik kan niet anders dan Hem gehoorzamen en volgen. Ik heb Zijn sterke leidende hand nodig, en geef dit maar al te graag aan.
In sommige momenten laat Hij toe dat ik naast Hem ipv onder Hem sta. Als W/we S/samen een huisje gaan bezichtigen. Zoals gister bv. Een opdringerige verkoper, die maar bleef aanprijzen. Meester die Zich perfect in de hand heeft en rustig laat gedijen, tijd neemt om een antwoord of weerwoord te geven. Subje die het op de heupen krijgt, en onomwonden haar mening geeft.
bv, Ik merk dat er weinig zonlicht is. "Vanaf 14uur is de zon er." geeft de verkoper aan. "En vanaf april staat de zon hoger, dus heb je nog meer zonlicht." vervolgt hij. Meester lijkt niet te reageren. Ik geef Meester geen tijd, en antwoord, "Vanaf 14uur, dat is maar een halve dag zonlicht. Er is ook niet alle dagen zon. Vanaf april staat de zon idd hoger, maar dat is maar de helft van het jaar. De andere helft staat de zon lager."
Ik persoonlijk vind lichtinval heel belangrijk. Ik hou niet van duistere woningen. Licht en zon. Ook Meester deelt die mening.
Naarmate W/we verder en verder gaan, E/elkaar meer ontdekken, komen ook de gesprekken dieper en intenser. Ik durf al meer iets intiem of prive gaan vragen. Ik durf veel meer onomwonden mijn mening aan Hem te geven. W/we delen heel veel dezelfde ideeën. Waar W/we niet hetzelfde denken, hebben W/we respect voor E/elkaars mening.
W/we verlangen naar E/elkaar, zijn blij E/elkaar te zien, maar W/we verlangen ook E/elk naar O/ons eigen huisje, O/onze eigen ruimte, even alleen zijn, zonder iemand om O/ons heen, E/elk O/ons ding doen, quality-time.
De weegschaal staat weer in balans. Hij geeft, ik incasseer. Ik geef, Hij neemt. Ik geef niet, Hij neemt. De connectie is er terug, de connectie die ik enkele weken kwijt was. Waar ik Hem mij voelde ontglippen, voel ik mij nu weer helemaal van Hem.
Ik ben een tevreden gelukkig subje. Een subje die haar Meester tevreden en gelukkig wil maken.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben fier op Mijn subje als Ik zie hoe je groeit van rebelse vrouw tot Mijn klein meisje, Mijn subje, Mijn sletje

    BeantwoordenVerwijderen