21c - ratio versus emotie


Ik haak verder aan het kussen. Meester, die mijn meester niet meer is, in mijn achterhoofd. Voor hem hoef ik het niet meer te doen. Ik doe het voor mezelf. Het kussen is geen verloren ding. Ik ga het nog nodig hebben, kunnen gebruiken.

Ik ben op fetlife gaan kijken. Via mijn gsm. Baas An Iets heeft zichzelf uit mijn profiel verwijderd. Ik ben nieuwsgierig naar zijn profiel.
Tja, het staat er. Ik heb de blauwe collar afgedaan, omdat ik niet aan zijn eisen kan voldoen.
Al die signalen die ik genegeerd heb. Al die raad en opmerkingen die ik in de wind heb geslagen.
Ik voel me bestempeld als het labiele subje. Want ja, ik ben naar zee gegaan. Ik ben gekwetst. Ik voel de snijdende pijn.

Ik heb geen behoefte aan "nieuwe vrienden" en contacten. Hij wel. Hij stelt zich al weer open voor een ander subje, play-partner. Opnieuw word ik met mijn neus op de feiten gedrukt. Opnieuw kerft het mes vlijmscherp in mijn hart.

Ik telefoneer naar mijn zus. Zij hoort me, kent me, luistert naar me. Hier in het ziekenhuis kan ik er met niemand over praten. Hier ga ik geen open-minded people tegen het lijf lopen waar ik mijn hart kan luchten.
Arm labiel subje.
Klein stuurloos meisje.
Naïef ding!

Wie is de volgende die misbruik gaat maken van mij als mens?

Ik besef dat ik verder moet. Zonder hem. Dat laat hij me goed genoeg merken. Hij blijft mij negeren. Noch sms, noch phone worden beantwoordt. Ik neig naar stalk-gedrag.

Mijn hart bloedt. Ik sms het hem.
"Ok, ik geef het op. Jij je zin. Ik haal je nr uit mijn gsm. Dit had ik niet van je verwacht, S. Ik had meer respect van je verwacht. Je daalt in mijn achting."
Verder vraag ik hem ook mijn gerief terug te bezorgen. Een stofschaar, een gag... Ik heb de financiële mogelijkheid niet om me dit zomaar opnieuw in een vingerknip aan te schaffen.
De laatste fysieke stap: zijn nr uit mijn gsm verwijderen. Zo beperk ik mezelf hem te contacteren.
Straks is er de psychische stap die ik alleen moet doorworstelen. De pijn van verlies. Een soort van rouw waar ik door moet.
Berichtenlijsten worden verwijderd.
Oproeplijsten worden leeg gemaakt.
Rationeel: case closed.
Emotioneel: hevige pijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten