13 - heen- en weer schrift


Niels Destadsbader - Geef me tijd

Hoe zit het vriendje
Ga je werken of studeren
Word je een dokter
Word je leraar of piloot

Ik raad je aan je lessen
Altijd goed te leren
Want anders eindig jij toch
Zeker in de goot

Wat zal je doen wanneer
Je leven niet zal lukken
Ga jij dan huilen
Of lach jij je daar doorheen

Wie weet breekt iemand
Ooit je hart in duizend stukken
Hoe denk je dat dat voelen zal
Zo helemaal alleen

Geef me tijd
Tijd om te kiezen
Geef me tijd
Ik ben nog zo jong
Geef me tijd
Om te verliezen
Geef me tijd
Voor een gevaarlijke sprong
Geef me tijd
Om te vergeten
Geef me tijd
Ik ben nog zo groen
Geef me tijd
Ik kan toch niet weten
Wat ik morgen of de rest
Van mijn hele leven wil doen

En al die meisjes die
Hier gaan en die hier komen
Wordt het nu niet eens langzaam
Tijd dat je beslist

Met wie je trouwen wil
Of samen wilt gaan wonen
Kom maak maar vlug een keuze
Voor je alle boten mist

Wil je veel kinderen
Of blijf je liever eenzaam
Ga je een auto kopen
Of toch maar een fiets

Zal jij een winnaar zijn
Of blijf je aan de kant staan
Wil je veel geld verdienen
Of heb je liever niets

Geef me tijd
Tijd om te kiezen
Geef me tijd
Ik ben nog zo jong
Geef me tijd
Om te verliezen
Geef me tijd
Voor een gevaarlijke sprong
Geef me tijd
Om te vergeten
Geef me tijd
Ik ben nog zo groen
Geef me tijd
Ik kan toch niet weten
Wat ik morgen of de rest
Van mijn hele leven wil doen

Geef me tijd
Geef me tijd

Geef me tijd
Tijd om te kiezen
Geef me tijd
Ik ben nog zo jong
Geef me tijd
Om te verliezen
Geef me tijd
Voor een gevaarlijke sprong
Geef me tijd
Om te vergeten
Geef me tijd
Ik ben nog zo groen
Geef me tijd
Ik kan toch niet weten
Wat ik morgen of de rest
Van mijn hele leven wil doen


Ik besloot enkele dingen toe te voegen in het dagboek, toen dit lied afspeelde op tv. Mijn oudste is thuis, en dan staat studio100 op. Ik vond de tekst zo passend naar en voor mij.
Tijd geven, tijd nemen, om te kiezen, voor een gevaarlijke sprong, om te vergeten...
Kindersongs... Met ware boodschappen in verscholen.
Naar aanleiding van een skype-gesprek heb ik toch wel enkele dingen te verduidelijken.
Flarden uit het skype-gesprek met T.
"Ik voel mijn onzekerheid de kop opsteken... vandaar... Ik heb af en toe het gevoel dat ik te ver ga," open ik het gesprek.
"Laten rusten nu denk ik is het beste!!" geeft T me de raad.
"Ik was wel geschrokken dat ie mijn verhaal in zijn fl profiel plaatste." vertel ik.
"Ik ook vooral omdat hij nu niet bepaald de hele tijd positief beschreven werd." reageert T.
Oeps, komt het zo over, denk ik? Dit is nu allerminst de bedoeling!
"Mo ja, niet positief beschreven? Ik weet niet... een beetje terechtwijzen, voel ik aan." verdedig ik me.
"Indd! en dat door zijn sub...," merkt T op. "De conversatie komt vooral van jouw kant," denkt T.
"Maar hij stelt zijn vragen, conversatie komt inderdaad vooral van mijn kant, maar ik probeer op die manier subtiel de weg te wijzen..." reageer ik. "Naast de blog is er ook nog sms verkeer en zo, en ja, ms geeft enkel de blog een verkeerde indruk. Zowel hij als ik hebben nog veel te verkennen in de bdsm wereld... trachten elkaar wat wegwijs te maken."
Flarden uit het sms-verkeer met DI.
Na het posten op mijn blog, verwittig ik Mr dat er aangevuld is. "Ik kijk uit naar je feedback."
"Gelezen... ik ben te los voor je." concludeert Mr.
"Dat is wat jij idd concludeert." reageer ik. Antwoord blijft uit. Ai, ik ga te ver. "Boos?" vraag ik.
"Neen, ik focus op wat beter kan." krijg ik van antwoord.
"He maar nee. Dat is mijn interpretatie. Het is voor beiden aanpassen en zoeken. Ik kan enkel maar vergelijken als met een kind opvoeden. Laat een kind los en het gaat over de grenzen. Geef duidelijke grenzen aan met bestraffing bij overtreding." Snijd ik nu in mijn eigen vel? "Je moet niet enkele focussen op wat beter kan. Bouw op je basis en breid uit. Beterschap komt met ervaring. Of wissel ervaringen uit met andere Dom's." raad ik nog aan. "Ik ben niet miscontent." tracht ik Mr op zijn gemak te stellen, "Ik heb enkel mijn ervaring en hoe ik zie en voel neergepend. Ik vind het zalig zoals je met me bezig bent. Ik hoop dat dat wederzijds is... Ik ben nog aan het uitzoeken welke rol je me gegeven hebt. Niet die van slavin. Eerder een lustobject denk ik. Ik kan enkel maar meegeven: niets forceren. Ik heb de slechte eigenschap stappen te durven overslaan. Neem de tijd."
En dat doet Mr, tijd nemen, niet te snel, alles laten bezinken en nadenken over de volgende stap.
Meneer, je bent goed bezig!! Ik wil heel graag mee met je verder experimenteren, ontdekken,...
Meneer vraagt me welke ideetjes ik heb, nav een post in de blog.
"Ik schreef er ook bij dat ik ht leuk vind om je te laten zoeken en experimenteren." reageer ik.
"Waarom de zin 'wie is heir de onderdanige'?" vraagt Mr nog.
"Omdat ik me voel alsof ik je de les spel." antwoord ik eerlijk.
De onzekerheid knaagt dus wat aan me. Ik zoek en vraag grenzen, duidelijke antwoorden, bevestiging.
Een mix van lust, afstand, mezelf afvragend of ik niet net iets te ver ga,
het zoeken naar antwoorden op vragen.
Ik wil het goed doen, ik wil een goede sub zijn. Maar ik hen aanwijzingen nodig.
Meneer, geef me aub die aanwijzingen.
Vragen als hoe ik me meot gedragen, wat mag en kan ik al dan niet verwachten,
Ben ik weer stappen aan het overslaan?

2 opmerkingen:

  1. mm, ik begrijp je maar voelt het niet fout aan voor jezelf om hem terecht te wijzen? ik bedoel maar, als hij niet in staat is om dit zelf goed aan te voelen in hoeverre is dit dan een goede Dom voor jou? voor wat ik goed aanvoel heb je iemand ervaren nodig, die jou in de hand houd en liefkoost wanneer nodig. niet iemand die aanwijzingen en instructies nodig heeft.just my 2 cents, bedoel niets verkeerd hoor slavin_h

    xxx poppemieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Poppemieke, ik voel me idd niet zo lekker om hem terecht te wijzen. Of hij al dan niet in staat is dit aan te voelen, geen idee. Zo lang gaan we nog niet om met elkaar, en ik kan dan wel open schrijven, maar ik ben evengoed een gesloten boek. Ik heb idd iemand nodig die mij in de hand houdt, dat geef ik ook aan.

      Verwijderen