30 - glad ijs

Vrouwen zijn van Venus, mannen komen van Mars. Het overbekende gezegde, maar er schuilt wel heel veel waarheid in.

DI heeft gelezen in de blog dat ik vrijdag afgesproken heb met een D op de munch. Nochtans had ik het hem laten weten.
Aan zijn reactie merkte ik dat er iets was. Na heel wat vissen en vragen is er dan toch een en al duidelijk geworden.
Ik heb DI heel wat vragen gesteld sinds ik hem ken, ontmoet heb, ik ben trachten te weten te komen waar hij heen wil, hoe hij er tegen aan kijkt. Ik heb subtiele aanwijzingen gegeven. Zonder resultaat. Of we zitten niet op dezelfde golflengte wat onze verwachtingen betreft. Een dag of 2 geleden heb ik gezegd dat ik voel dat ik hem aan het loslaten ben.
"Je doet maar." kreeg ik een typisch DI antwoord.
Je doet maar? Nee, ik wil weten wat DI denkt of voelt! Hoe kan ik anders bouwen als ik geen resultaat weet? Je moet toch weten waar je heen wil?
Ik ben dan misschien een dromer, maar ik wil mijn 'liefje' mijn vriend kunnen noemen, ik wil er openlijk kunnen over praten, ik wil leven en genieten!!
Geeft DI me dat niet?
Nee, dat is niet wat ik zeg. Ik heb wel de indruk dat zijn wil om verder te gaan niet groot genoeg is.
"Als je iemand beter vindt, moet je maar verder gaan." krijg ik van reactie.
Maar daar gaat het mij niet om, het gaat mij niet om al dan niet iemand beter. Het gaat mij om de toekomst. Momenteel zie ik DI en mij als speelpartners.
Kleine dingskes die ik aanreik worden afgeslagen.
DI sms'te me als antwoord op mijn opmerking over het loslaten, dat hij er niet altijd kan zijn als ik het vraag. Nu stel ik de vraag, wil je? Wil je er zijn als ik vraag er te zijn?
Hij wil dat wel proberen, krijg ik als opening.

Moeilijke man! Waar ik efkens met kriebels zat, voelde ik me afgestoten. Nu ik mij voel loslaten, voelt hij een band.
Na langere tijd kan er iets ontstaan, krijg ik terug als opening. Geen zekerheid... hoeft ook niet.

DI, zijn geheeld hart wil hij niet meer openstellen.
Ikzelf voel me zelfzeker genoeg om vooruit te stappen.
Ik wil investeren en heel veel investeren, maar er moet iets terugkomen.
Geen drastische ommekeer, maar poging tot...
Ik ben geen opgever. Maar ik ga geen dromen meer najagen die niet te vangen zijn.

DI is blij met wat hij heeft. Maakt dat ik egoïstisch ben omdat ik naar meer wil toegroeien?
Nee, ik wil duidelijkheid.
Maar om mij dat te kunnen geven, moet je me dat dus willen geven.

Ik had psychologie moeten studeren.

Ik stel DI de vraag af te spreken, no sex, just talk.
DI geeft antwoord met een smiley.
Nee, ik wil een ja of nee antwoord.
"Vandaag niet."

Ik kan nogal doorgaan als ik iets wil. Als ik een antwoord wil, ga ik een antwoord krijgen.
Mijn koppige karaktertje.

Er is een opening. Een kleine opening.
Iets om op verder te bouwen?
Met voorzichtige stapjes begeef ik me op glad ijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten