5 - geef me


geef me je hand

leid me op het pad
omgeven door rozen en netels
door dalen en over bergen

neem mij mee
op weg naar de top
vol emoties en gevoelens
hindernissen handig nemend

laten we samen
ontdekken en bouwen
op een fundering van vertrouwen,
eerlijkheid en creativiteit

wees mijn gids
doorheen de steegjes
van lust en pijn
samenzijn

geef me warmte en aandacht
zorg en genegenheid
maak me de jouwe
kussend

ga ik door een vuur
naar mijn doel
vol vertrouwen
geef ik me

bloot, naakt, kwetsbaar
lichaam en ziel
ter beschikking
gewillig en onderdanig

klaar om te ondergaan,
te dienen, te zijn
wetend achteraf
gekoesterd te worden


Hoe diep kunnen gevoelens gaan? Hoe misleidend naar jezelf? Of is het die drang naar aandacht dat de overhand neemt?
Misbruik maken van vertrouwen, openheid, ms wat naïeviteit, zijn dan schering en inslag.
Gebruik maken van de situatie, inspelen op het gegevene, binnenin hard lachend.
Ervaringen verrijken, illusies verarmen.
Wat verandert het? Het geloof in de goedheid van de mens smelt weg. Wantrouwen alom. Schrik, meer en meer, om gekwetst achter te blijven. Eenzaam.
Ben ik dan naïef als ik wil vertrouwen op mijn gevoel?
Of ben ik kinderlijk als ik die vlinders van verliefdheid wil voelen?
Is het een onbereikbare droom die ik najaag?

Geef mij de rozegeur en maneschijn,
laat mij het mooie aanschouwen,
laat mij mijn dromen en fantasieën,
ga er in mee, zo ver je wil en kan,
maar kwets me niet,
doe geen loze beloftes.

Blijf ver van me weg als ik je niet lig,
wees open en eerlijk.
En vooral trouw aan jezelf!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten