20 - opheldering

"The past is history, the future a mistery, today is a gift, that's why it's called the present...
Carpe diem, my princess, it's up to you/You
Gekwetst raken kweekt wel een olifantenhuid, het went, je gaat anders naar het leven kijken, onverschilligheid doodt het verlangen, een discussie kan ook ophelderen, als je mekaar vindt, erna, en, verliefdheid kan maar liefde worden als het wederkerig is, hoop het voor jou, wens het je toe."
Thx voor je mooie reactie, MD.

Hij probeert alvast variatie te brengen in Zijn spel. En na mijn blogpost gisteren heb ik Hem weer een heel klein beetje dichter bij. Het is een jojo-effect. Afwisselend ver-dicht... Van Zijn kant is er geen verliefdheid. Dat voel ik genoeg. Ik moet toegeven dat Hij probeert, Hij tracht mijn vraag te beantwoorden.
Zoals MD zegt, discussie kan ophelderen. Via mijn dagboek leest Hij wat ik niet vertel.
Soms slaat bij mij de twijfel toe, verlang ik te veel? Wil ik te veel?

Meneer had alvast veel te lezen via de blog. Hij vreesde voor negatief. Een gevoel die Hem overviel na wat ik hem sms'te. Het was allemaal moeilijk op papier zetten gister, er zat zowel negatieve kritiek in als positieve complimentjes.
Ik tracht binnen te kijken, maar ik krijg geen inzicht. Wat mij wel es frustreerd.
De gustibus et coloribus non est disputandum. Over kleuren en smaken wordt niet gediscussieerd.
Het is wat IK voel. Dat schrijf ik neer. Meneer voelt dit heel anders aan. Boem, weer een zachte botsing. 2 tegenpolen, het kan voor vuurwerk zorgen.
Ik probeer aanwijzingen te geven. Er zijn er idd die Meneer gewoon naast zich neerlegt. Hij stoort Zich er wat aan dat de hele wereld kan meelezen. Hij heeft er een punt in.
Alhoewel, heel de wereld weet niet wij MIJN Meneer is. Ik wil dit openbaar houden, een stukje aantonen dat niet alles overal van een leien dakje loopt. Ik ga geen sprookjes en romantiek verkondigen als het niet zo is. Wat niet wegneemt dat er heel veel mooie momenten zijn. Maar het vinden van elkaar, het evenwicht vinden bij elkaar, dat gaat niet altijd zonder slag of stoot. Ieder huisje heeft zijn kruisje, niet iedereen komt er bij naar buiten. Waarom je anders voordoen dan je bent?
Ik schrijf te expliciet, zegt Meneer. Ok, ook daar heeft hij een punt. Daar zal ik trachten op te letten.
Discretie... ook dit is een discussie-punt. Hij wil niet alles voor iedereen te grabbel gooien. Ik wil er mee buiten komen. Sommigen voelen zich gesteund door deze blog, het herkennen en erkennen. Sommigen vallen Meneer ervoor aan.
"Weer er van bewust dat wat je schrijft een impact kan hebben op mensen. Positief of negatief." geeft Meneer me een leerles mee. "Ik weet ook dat als je een tekst leest, dat je een standpunt inneemt als lezer."

Gister had ik een gesprek met de psycholoog. Eerlijk, ik had het keihard nodig om deftig in gesprek te gaan en ik heb dat gedaan. Ze voelde mijn kwaadheid, mijn onzekerheid.
Zij niet alleen, ook Meneer voelde dit keer mijn irritatie, mijn boosheid, mijn woede. Ook mij kan het al es te veel worden. Ik heb geleerd hoe ik een masker moet opzetten.
"Ik wil je wel helpen." zegt Meneer. "Maar niet discussieren." Dit is nieuw voor mij. Meneer wil mij helpen? Hoeda?

Ik merk alvast dat Hij poogt. Het geeft mij weer enige rust.
Thx Meneer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten