22 - mijn selectie

Selecteren.
Wie doet het niet? Ik selecteer zelf, al vanaf het eerste chat-contact. Mijn letterlijk en figuurlijk brede visie, laat mij toe veel te zien. Ik let op details, en val er soms over.
Ik selecteer op, klik, hoe gaat het gesprek, chat, rl? Vlot het wat? Stiltes mogen natuurlijk ook voorvallen. Moeten zelfs. Hoe zijn die stiltes? Ongemakkelijk of gewoon gemoedelijk?
Wat zegt mijn buikgevoel? Hoe reageer ik? Hoe reageert hij? Hoe ziet hij er uit? Spreken zijn ogen? Lacht zijn mond? Wat is zijn mening omtrent mij? Hoe denkt hij er over dat ik niet werk?
Vooraleer ik ontmoet stuur ik mijn sublijst door. Een sublijst die de mogelijke Dom in spe moet invullen. Hij krijgt mijn ervaringen, mijn verwachtingen, mijn wensen, ik vraag in ruil zijn ervaringen, zijn verwachtingen, zijn wensen. Afhankelijk van de ingevulde lijsten, wordt er real afgesproken.
Het is te belangrijk. Ik wil kunnen aan wensen voldoen, en ik wil dat er aan mijn wensen voldaan wordt. Ik wil niet dat me nog overkomt wat me is overkomen, diverse verwachtingen waar niet aan voldaan kan worden.
Natuurlijk moeten er verschillen zijn, anders is het maar een saaie boel. Maar ik wil ook enige gelijkenissen. Ik wil op één lijn staan, en samen naar hetzelfde doel streven. Of toch, over de belangrijkste zaken, hetzelfde denken.
Dingen waar ik een zekere waarde aan hecht, wil ik behouden.
Mijn standpunten zijn nogal stevig. Vast ge-ankerd. Iets waar ik dit moment, niet gauw van afstap.
Ik heb vechtlust, ik ben vechtlustig, en ik weet, dat ik, ondanks mijn vallen en opstaan, mijn doel ga bereiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten