5 - jojo

Zondag 4 mei, heb ik hem mijn excuses aangeboden.Zaterdag heeft hij immers mijn grootste kwaadheid, diep in mij geworteld, de oerkracht van een beest, boven gehaald. "Ben je gekalmeerd?" bericht hij. "Ja," geef ik toe. "Ben je nog boos op me?" vraag ik verder heel braaf. Amper vijf minuten later "Als je een kwartier tijd hebt, doe dan maar je deur open. Dan krijg je je gesprek. Bij het eerste geroep of verwijt ben ik weer weg. Afgesproken?"
Ik geloof mijn eigen ogen niet. Ik sta recht, open mijn deur, en zie hem daar idd op het pad.
Ik ben onvoorbereid, kan niet in gesprek, ik kan alleen maar emotioneel huilen.
Achteraf ben ik wel blij hem nog gezien te hebben. "Dank je! Dank je wel om langs te komen!" Op een of andere manier heeft hij mij hoop gegeven. "Laat het duidelijk zijn dat ik het beste voor je wil, maar ook dat de tijd niet terug gedraaid kan worden. Blijf er iedere dag voor gaan en steek geen onnozele streken meer uit." bericht hij. "Ik kan enkel maar leren uit mijn fouten. Wacht Meester ook op me?" vraag ik. "Ik heb je al meermaals duidelijk gemaakt dat er geen enkele zekerheid is omtrent een nieuwe D/s, er is ook geen zekerheid of je aan de finish geraakt. Blijf er voor gaan en bewijs jezelf. Laat je niet ontmoedigen en geef nooit op. Wat de toekomst brengt zien we wel." Ik lees er dubbele boodschappen in en zeg het hem. "Je brengt me in verwarring. Mijn ganse lijf en geest snakken naar je." En verder, "Speel niet met mijn gevoelens. Ik ben nog te kwetsbaar. Vertrouw me. Dat moet ik ook doen." Vergeefse moeite. "Wat wil jij van mij? Nu, dit moment?" vraag ik hem, zijn vraag in mijn achterhoofd. "Je moet niet in de war zijn. Alles stap per stap. Je kan niet heel de wereld in een keer veroveren." reageert ie dan toch.

Opnieuw vraag ik het hem. "Wat verwacht je van me? Wat wil je van me?" "Ik heb geen eisen of verwachtingen. Je bent gewoon in een positie waarbij je nog aan heel wat voorwaarden moet voldoen om terug tot mijn dichte vriendenkring te mogen behoren. Dat is uiteraard zonder verplichtingen." antwoordt hij. "Waarbij ik mezelf ws van je verwijder als ik op date ga?" merk ik op. "Ik weet en besef maar al te goed dat we niet opnieuw kunnen beginnen. De draad terug opnemen zal al moeilijk zijn. Maar kan en wil je mij aub iets houvast geven? Wil je aub een heel klein beetje, zoals gister, naast me staan?" vervolg ik. "Je neemt geen afstand door uit te gaan. Zorg juist dat je zelf blijft verbeteren, en het niet overlaat aan een ander." reageert hij weer.

Als ik hem aanspreek over een kortingsbon om uit eten te gaan, weigert hij om mijn budget, en zijn gemoedsrust. Zijn gemoedsrust? Mijn vraag om uitleg daaromtrent blijft onbeantwoord.

"Ik denk gewoon dat we beter een punt achter alles zetten. We voldoen niet aan elkaars verwachtingen." concludeer ik. Opnieuw geen reactie. "Ik had toch wel antwoord verwacht. Als je zelfs daar geen moeite toe neemt... Wat zit ik mezelf dan wijs te maken?"
Opnieuw neem ik het in handen en zet er een punt achter!


Mailconversatie en sms 4 mei

Hai BAI,
Ik denk en denk en denk, en praat en praat en praat, en soms vraag ik me af, die breuk is er niet zomaar gekomen he.
Al die frustraties en tekorten die ik voelde zijn als een tsunami over me heen gespoeld.
Jij hebt jouw verwachtingen van je sub, ik heb mijn verwachtingen van mijn Meester. En die twee linken niet aaneen. Waarom dat verdoezelen?
Ik wil en Meester, hard en consequent, die ook in mijn behoeften voldoet, die mij respecteert, en me neemt gelijk ik ben, met mijn positieve, maar zeker en vast ook met mijn gebreken en tekorten. Ik ben geen robot.
Ik wil mijn meester als mijn vriend en mijn lief mogen en kunnen voorstellen aan de buitenwereld, Ik wil een meester die toegeeft aan de buitenwereld dat ie bdsm-minded is. Ik wil mijn lief trots kunnen voorstellen aan familie. Al wat ik wil, is nu net wat jij niet wil!
Idem zondag, 2 weken terug. Jij bent er over mijn grenzen gegaan. De afspraken waren niet duidelijk, en al zeker niet uitgevoerd zoals jij had voorzien. Ook jou treft schuld. Ook jij dient je te verontschuldigen tegen mij.
In die week, ben ik van mijn troon gestoten. De troon waar jij mij op gezet hebt, waar jij mij vanaf hebt gestoten. Ipv in gesprek te gaan, zoals ik toen vroeg, omdat ik van mezelf aanvoelde dat de boel zou escaleren, heb jij politie gebeld om me te laten verwijderen.
Ik kan nooit aan je eisen voldoen BAI, als jij niet mee wil in mijn wereld.
Denk er es over na.


doerga,
Je blijft me verbazen hoe snel je van gezicht kan veranderen. Eergisteren pure woede, gisteren poeslief en smekend om het weer goed te krijgen en vandaag al weer diegene die probeert om de wereld andersom te doen draaien om haar gelijk te krijgen.
Ik vraag me af of jij jezelf op dit vlak voldoende kent. Je zou toch moeten inzien dat je jezelf constant tegenspreekt. Je wil een situatie waarin jij als sub een meester hebt die eigenlijk alles doet wat jij wil. Hoe contradictorisch is dat? Om je hiervan een voorbeeld te geven moet je eens denken hoeveel keer je me de laatste zes maand gezegd of duidelijk gemaakt hebt: "meester, ik wil klaar komen en als jij het me niet geeft dan doe ik het wel zelf". Vergelijk dat eens met het aantal keer dat je zelf naar mij kwam met de vraag: "meester, hoe kan ik u behagen?".
Had je bij het aanvaarden van je gedragsregels je akkoord niet gegeven om ten dienste te staan van je meester en niet te handelen uit eigenbelang? Had ik je bij die gedragsregels ook al niet duidelijk gemaakt dat ik niet openstond voor een liefdesrelatie? Je hebt als commentaar gegeven dat je gevoelens niet kan sturen maar dat je wel de regels aanvaardde.
Deze regels waren naar mijn inzien heel duidelijk. Ik versta niet dat je nu de laatste twee weken blijft volhouden dat er geen goede afspraken waren. sub doerga wou haar bi-kantje verder ontdekken, maar als ze de kans krijgt van haar meester om dit te doen, dan draait ze zich om en houd ze zicht telkens afzijdig. Jij hebt me voorafgaand aan dat weekendje meermaals gevraagd of er een spel met l zat aan te komen. Ik heb je iedere keer geantwoord dat l onze gast was en zelf mocht aangeven wat ze wou en dat ik voor alles open stond maar haar niet ging uitnodigen. Ik zie dan ook niet in waar ik hier in de fout ben gegaan en waarom ik mij zou moeten verontschuldigen.
Voorts moet je ook inzien dat ik je niet van je troon gestoten heb, je bent er de zondag zelf af gesprongen. Je hebt me in een situatie geduwd waarbij je op mijn werk (verboden terrein voor onbevoeden, shengen-zone onder toezicht van de douane nota bene) mij hebt geconfronteerd als een door de politie gezochte, ontsnapt en voortvluchtig psychiatrisch patient. Had ik je op dit moment in bescherming genomen dan had ik mijn job geriskeerd, en dat is het mij niet waard.
Zoals ik in het begin al zei, wil jij je als sub profileren omdat dit een aantal lasten van je rug afhaalt maar tegelijkertijd wil je domineren en alles laten verlopen zoals jij het wil. Ken je jezelf wel door en door?
Ik heb dan ook nog bedenkingen bij je gedrag van gisteren. Aangezien je gisteren kalm en aanspreekbaar was, heb ik ingestemd in een gesprek. Veel heb je niet gezegd. Maar Gisteren val je dan op je knieƫn voor me en start je een charmeoffensief van begin tot einde. Meermaals heb ik je moeten er op wijzen dat ik niet gekomen was om me door jou letterlijk te laten uitkleden en in te gaan op je seksuele avances. Ik heb hier nog altijd twee denkpistes over. Ofwel was dit een opgezet spel van je om aan een striem, blauwe plek of een spermavlek te geraken.... In dat geval vind ik jou een vals persoon waar ik geen contact meer mee wil hebben. Een tweede denkpiste is dat dit allemaal heel oprecht was, maar dan vraag ik me af of je wel beseft wat je de afgelopen weken al hebt uitgespookt en of je wel de hele situatie begrijpt. Indien dit zo is, dan kan ik moeilijk kwaad zijn op je omdat je er zelf niet aan kan doen. Maar dan moet je mij ook begrijpen dat ik je nooit zal kunnen kneden zoals ik je wil hebben.
Alle goeie raad die ik je de afgelopen dagen heb gegeven hoef je ook niet als een verplichting te zien. Ik hoef je niet te controleren maar ik behoud wel zelf mijn recht om te kiezen met wie ik wil omgaan, op welk bericht of mail ik wil antwoorden en voor wie ik mijn deur open. Deze goeie raad is enkel bedoeld voor het geval dat jij zelf weer dichter bij mij zou willen kunnen geraken. Je doet er dus mee wat je wil.
De komende week heb ik nog maar weinig vrije tijd en die wil ik niet exclusief reserveren om jou constant van antwoord te dienen. Ik wil je dan ook nog eens duidelijk maken dat je nu echt je eigen weg moet beginnen opgaan en als onze wegen nog eens kruisen, dan zien we wel hoe het gaat. Ik heb je gisteren de kans gegeven voor het gesprek die je nodig had om alles te kunnen plaatsen. Ik stel voor om het daar nu ook bij te houden.
Nog veel succes en plezier,
BAI

BAI,
het is de eerste keer niet dat ik vraag om familie te bezoeken, je weet dat ik naar een liefdes-bdsm relatie streef. Jij hebt dat deels open gehouden.
Wat het weekend met l betreft, je ging haar idd vrij laten, maar daar heb je niet bij gezegd dat je haar exclusieve aandacht ging geven, terwijl ik nog lag te slapen. Dat, BAI, is me heel zwaar gevallen. Op dat punt heb ik de collar afgedaan. Was je toen een man op zijn plaats, had je toen uitleg gevraagd. Want ook jij was in fout!! Geen duidelijke afspraken!!!
Had je me toen op dat moment, op je werk, even gesust, in gesprek gegaan, of wat dan ook, dan was alles niet zo explosief gelopen. Snap je mijn zienswijze?
Ik ben nooit je sub geweest he. We zijn nooit op dat niveau gekomen.
Gister was ik oprecht!! Echt wel! Zoiets ga en kan ik niet faken.
Als jij voldoende tijd in mij steekt BAI, als je moeite doet om mij op de juiste manier aan te pakken, dan kan je me wel kneden. Ik heb ook daar meermaals aangegeven hoe of wat.
Maar opnieuw, je moet willen. En net dat is er niet meer bij je. De wil om mij nog als sub onder je hoede te nemen.
Als je me wil kneden gelijk je wil hebben, zal je moeten rekening houden met mijn wensen ook, mijn mogelijkheden, mijn draagkracht. Ik ben niet perfect.
Net zoals jij je rechten behoudt, sta ik nu in dezelfde situatie, ik behoud ook mijn rechten.
Je geeft me nu wel heel andere boodschappen dan gister, Gister sta je me op te wachten, tot ik de top bereik, vandaag, "als onze wegen nog eens kruisen, dan zien we wel hoe het gaat"
Je brengt mij in verwarring, ik weet niet wat er mee doen,
Ik blijf bij wat ik al meermaals gezegd heb, ik zie je graag, heb keiveel voor je over (heb je al gemerkt), en wil dolgraag alles goedmaken, en verder gaan waar we gestopt zijn, maar we zullen in gesprek moeten, we lijken elk op een andere golflengte te zitten,
Zoals ik mezelf tegenspreek volgens jou, zie ik dat bij jou ook.
In alle geval, ik ga mijn eigen weg op,
Nu wil ik heel graag van jou weten, opnieuw
wat verwacht je van mij?
Wat mag ik verwachten?

BAI: Ik ben nu met J op stap en ga niet heel de avond asociaal doen met mijn gsm.
Ik dacht dat mijn boodschap duidelijk was, van zodra jij normaal doet en functioneert dan wil ik gerust weer meer vriendschappelijk contact. Maar zoals jij vandaag al weer compleet anders uit de hoek komt, zo doe je mij twijfelen over hoe dit verder zal evolueren.
Maar nu verwacht ik niets van je, ik observeer gewoon.
Jij hoeft ook niets van mij te verwachten op dit ogenblik.
Daarom zeg ik je nogmaals om mij uit je hoofd te zetten en al je energie in jezelf te steken. Ik zeg dit echt voor jouw eigen goed.
Ik ga nu vandaag niet verder meer discussiƫren.
Gr
ik: tsss, have fun
Ik wacht niet BAI, ook ik ga verder met mijn leven als jij mij geen zekerheden wil of kan geven,

ik: ik weet gewoon nie hoe me te gedragen,

ik: Ge doet oneerlijk BAI, ik hoor 2 weken niets van je, gister sta je hier onverwacht, ik verbouwereerd, onvoorbereid, en nu stoot ik weer tegen een muur van stilzwijgen
Je moet stoppen met me te spelen! En ofwel ga je er voor, ofwel niet, maar hou je er dan aan!

ik: Ik weet wat ik wil, en hoe ik het wil, kan van jou niet gezegd worden, en aangezien je geen tijd wil investeren in mij, zegt dat veel e, aangezien je me niet wil ondersteunen in mijn groei, zegt dat ook meer dan genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten