10 - advertentie

Zomaar, wat surfend op het net. Nieuwsgierigheid leidt me. Een achterliggende reden duwt me. Ik kom terecht op dreambook. Advertenties lezend, scrol ik naar beneden, en zie daar een advertentie van hem. Een kennis van me had me er al op gewezen dat hij anderen bleef contacteren. Ik hechtte er niet veel belang aan. Maar nu die advertentie... Ik besluit het hem op de man af te vragen. "Zoek je nog dating?" open ik het gesprek. "Niet per se." krijg ik een antwoord. "Niet per se? Dus je zoekt?" oordeel ik. "Waarom stel je die vraag?" voel ik hem in verdediging gaan. "Antwoord es," laat ik niet los, "zoek je of zoek je niet?" "Ik zoek vertrouwen." antwoordt hij. "Dat zoek ik." "Is dit een vingerwijzing naar mij?" voel ik me aangesproken. "Neen. Helemaal niet." stelt hij gerust. "Vertrouw je mij?" vraag ik. "Ja." antwoordt hij, "Denk ik." Ok, daar kan ik mee leven.
"Als je geen dating zoekt, waarom zet je dan ad's? Kijk, jij zoekt vertrouwen, ik ook. Maar in jouw vind ik dat niet. Steeds als ik denk dat het een beetje de goede richting uit gaat, stuit ik op iets. Vandaag een ad van je. Waarom? Je zoekt geen dating maar zet ad's? Ik wil gewoon dat je eerlijk bent tegen me, en me geen blaasjes wijsmaakt, ik kan niet om met oneerlijkheid. De deur is op een kier, doe zo verder en hij gaat onherroepelijk dicht. Of ik nu je lustobject ben of wat dan ook, ik verdien eerlijkheid! En wees gerust, ik vraag niet meer, ik verwacht niet meer, ik maak me geen illusies meer. Ik ben voorbij die fase, dat is me vandaag duidelijk geworden. Maar, ik stel je voor de keuze, ofwel geef je mij al je individuele aandacht, ga je niet daten, chatten of ad's plaatsen, ofwel stopt het hier en doe je wat je wil. En wees gerust, ik kom het te weten... Onderschat me niet!! Dat je geen relatie wil, tot daar en toe... kan ik mee om, maar ik wil niet delen!! Aan jou de keuze." geef ik via skype door.
"Je weet wat ik wil." komt er per sms, "waarom reageer je zo kinderachtig op je fetprofiel?" "Kinderachtig?" ben ik verbaasd. "Nee ik weet niet wat je wil, of tenminste, je wil iets waar ik niet in pas."
Reactie blijft uit. Noch op skype, noch per sms komt verder antwoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten