17 - sos

Ik weet niet wat doen.
Ik weet niet wat voelen.
Ik voel me van het ene uiterste naar het andere uiterste rollen. Heen en weer. Enkel lust geeft me geen voldoening. Meer kan hij me niet bieden. Echter, mijn noden groeien. Ik snak naar duidelijkheid, gezelschap, spontaniteit, liefde. Ik heb het nodig om te weten hoe ik mag en kan handelen. Net die duidelijkheid krijg ik niet. Ik voel me lastig, en doe lastig.
Wat als...?
Vanuit die onduidelijkheid maak ik me kwaad. Ik voel me alsof enkel de rode cijfertjes in het rapport gezien worden. Ik voel me alsof ik alles moet voorkauwen. Ik voel me mijn geduld verliezen.
Ik voel me niet gelukkig. Ik wil geen ups en down, wel stabiliteit.
Het geeft me slapeloze nachten. Hele dagen piekeren. Een emotionele rollercoaster.
Raad sla ik in de wind.
Loslaten lukt heel moeilijk. De wil en het kunnen spreken elkaar nog wat tegen. Warme gevoelens laaien op van zo hij er is. Kwaadheid slaat om in lust met een vingerknip.
Ik voel alsof ik niets kan doen. Hoe kom je immers dichter bij iemand die wegloopt? Hoe sloop je een muur die zich niet laat slopen? Wat geef je aan iemand die niets wil?
Ik weet niet wat doen.

2 opmerkingen: