10 - leef

Een ongekend gevoel overvalt me. Geen slecht gevoel alvast.
Gister is DI langs geweest, oorspronkelijk enkel voor een babbel. Zijn geilheid besliste anders. 't Werd een vluggertje van een half uurtje.
Eenmaal in bed kon ik de slaap niet vatten. Deze ochtend vroeg, wekte Vlek, de poes me, dat ze buiten wou. He nee he, zwijg, ik wil nog slapen. Om 6.30u heb ik dan toch de deur open gedaan voor mevrouw Vlek. Jules vergezelde haar.
Daarnet in de douche... Dat ongekende gevoel.
Ik ben voorbij het 'ik wil meer'- gevoel. Ik voel me eveneens voorbij de 'fladderende vlinders'- gevoel. Ik kan echter niet omschrijven wat nu in me omgaat. Een rust ms.
Ik maak me geen illusies meer, ik stel me geen verwachtingen meer. Ik heb me neergelegd bij mijn rol als 'play-girl'. Is dit het loslaten de momenten dat we samen zijn? Zoals de psychologe bedoelde? Of is het het aanvaarden van de manier waarop het loopt? Ik weet het niet.
Ms denk ik gewoon te veel. Ms wil ik er gewoon een naam of gevoel opplakken om mezelf gerust te stellen. Ik ervaar alvast dat de 'drang' heel wat minder is. Goed voor DI. Ik vuurde het allemaal op hem af.
Ik neem gewoon de momenten zoals ze zijn. Diep vanbinnen wel wetende hoe het eindigt. Momenteel genietend van hoe het loopt.

LEEF !!!

je moet leven zoals je wilt
leven zoals je kunt
leven zoals het leven
je is gegund.

Het leven is niet kort
maar voor sommige niet lang
haal er dus uit wat je kunt
en geniet ervan.

Doe waar je goed in bent
doe het op de manier die jij kent
zo kun je er volop van genieten
en laat je “nare verplichtingen” schieten.

Geniet van élke dag
ja ieder uur
en zelfs iedere minuut
als je is in de verte tuur.

Geniet van iedere mooie seconde
als of het een eeuwigheid is
en ontloop zo elke “vervelende seconde“
opléttend mis.

Draag alle mooie dingen
met je mee in je verdere leven
en laat de minder mooie dingen uit je verleden
je géén verdriet meer geven.

Kijk niet vooruit
en kijk niet om of terug
kijk niet naar je verleden
dat is geweest….das achter de rug.

Kijk naar nu
naar het moment waarin je leeft
kijk om naar alle mensen
waar je het meest om geeft.

Laat dat geluk
jou geluk dan wezen én andersom
en dat verleden….toe…
kijk daar niet naar om.

Toen was toen
nu is nu
dan is dan
leef in de tijd ….waarin je kan.

Ieder moment heeft zijn tijd
daarna de eeuwigheid
leef op het voor jou belangrijkste moment
want daarna gaan we naar de tijd
…die niemand kent…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten